דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי צוואה 

מאת    [ 18/02/2010 ]

מילים במאמר: 346   [ נצפה 2787 פעמים ]

במידה והחלטתם כי ברצונכם לערוך צוואה דעו כי, בהתאם להוראות חוק הירושה ישנם ארבעה סוגי צוואה וביניהם : צוואה בכתב יד, צוואה בעדים, צוואה בפני רשות וכן צוואה בעל פה.

בראש ובראשונה בהתאם להוראות החוק ובטרם תבחרו את הסוג של אותה צוואה עליכם ברצונכם לחתום, חשוב כי תדעו כי על צוואה להיחתם אך ורק מתוך רצון חופשי.

צוואה בכתב יד היא צוואה אשר כולה נכתבה בכתב ידו של המצווה, ועל אותה צוואה להכיל אף את חתימת ידו של המצווה וכן לשאת את התאריך שבו המצווה חתם על אותה צוואה.

צוואה בעדים, הנה צוואה מודפסת אשר נחתמת על ידי המצווה בנוכחות של שני עדים אשר אף הם חותמים על אותה צוואה. כן, צוואה בעדים צריכה לכלול את התאריך שבו המצווה והעדים חתמו על אותה צוואה. חשוב באותו הקשר אף לציין, כי העדים לאותה צוואה חייבים להיות אנשים אשר אין להם כל עניין באותה צוואה ובחתימתם, העדים למעשה מאשרים כי לא הופעל כל לחץ על המצווה בעת החתימה על אותה צוואה.

צוואה בעדים היא למעשה הצוואה הנפוצה ביותר, היות והיא נחשבת לצוואה אשר מאוד קשה לתקוף אותה ולהביא למצב של פסילתה ולו רק בגלל שעל אותה צוואה חתומים שני עדים אשר אין להם כל עניין בעיזבון של המצווה ואשר מעידים כי אותה צוואה נחתמה מרצונו החופשי של המצווה.

צוואה בפני רשות, הנה צוואה אשר נכתבה בכתב ידו של המצווה או נאמרה בעל פה בפני שופט, רשם (של בית משפט או של הרשם לענייני ירושה), דיין (של בית דין רבני) או נוטריון ואין דרישה כי צוואה מעין זו תיחתם על ידי המצווה.

צוואה בעל פה, הנה צוואה שנערכת בנסיבות בהן המצווה גוסס, והיא אמורה להיאמר בנוכחות שני עדים אשר יכתבו את רצון המצווה, יחתמו על כך ויפקידו את אותה צוואה (זיכרון דברים) אצל הרשם לענייני ירושה. באותו הקשר חשוב לציין כי, משחלף חודש לאחר שנערכה אותה צוואה בעל פה, והמצווה עדיין בחיים, הרי שאותה צוואה תיחשב לבטלה.

לאור הפירוט כאמור בדבר ארבעת סוגי צוואה שהחוק מפרט, הרי שלכל צוואה, ישנן דרישות צורניות בהתאם להוראות החוק שעל המצווה למלא אחריהן על מנת שלא ניתן יהיה להביא למצב של פסילת צוואה כזו או אחרת.

עו"ד שלומית סטרוגנו 077-2115151 www.easyget.co.il ***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד. צוואה - האתר המקיף ביותר בנושא צוואות. צוואה - מגוון מאמרים בנושא צוואה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב